Príroda, štúdium na exotickom Bali, jablko. Tieto slová charakterizujú tvorbu slovenskej ilustrátorky Barbory Paulovičovej. Najnovšie jej rukopis nosia…
Používame súbory cookie k analýze návštevnosti a aby sme mohli naše webové stránky lepšie prispôsobiť Vašim potrebám. Používaním našich webových stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na Vašom počítači, tablete alebo smartfóne.

Rozhovor s Barborou Paulovičovou vo Forbes

Späť

Príroda, štúdium na exotickom Bali, jablko. Tieto slová charakterizujú tvorbu slovenskej ilustrátorky Barbory Paulovičovej. Najnovšie jej rukopis nosia hodinky tradičného švajčiarskeho výrobcu Davosa. 

Príbeh ilustrátorky Barbory Paulovičovej sa začal podobne ako v prípade mnohých iných umelcov. Už v ranom detstve. Čím sa však odlišuje od ostatných, je cesta, po ktorej sa vydala, a povrchy, na ktorých nájdete jej ilustrácie. Barborine kroky smerovali po vyštudovaní bratislavskej Školy úžitkového priemyslu Josefa Vydru na Vysokú školu výtvarných umení, na ateliér voľnej grafiky a ilustrácie. Exotické techniky a námety si osvojila vďaka štipendiu na Inštitúte umenia v Denpasare na ostrove Bali v Indonézií. 

Najnovšie však bude jej rukopis nosiť zadné veko náramkových hodiniek známej švajčiarskej značky Davosa. Jej história siaha do konca 19. storočia, keď začal Abel Frédéric Hasler s výrobou strieborných puzdier na hodinky. V polovici 20. storočia niesla značka názov Hasler Fréres a roky prosperovala. 

Barbora spočiatku vytvorila niekoľko variácií ciferníka — ako má vyzerať polárnik, jeho pohyb, stopy v snehu. „Hoci to bola ilustrácia veka na hodinky, čas nebol prioritou,“ hovorí o svojom postupe. Skica zobrazuje chôdzu polárnika v snehu, pohľad od chrbta aj stopy snežníc. Má zimnú bundu s eskimáckou kapucňou a rukavice. Kráča v snežniciach a s palicami smerom na „druhú hodinu“. Popri stopách polárnika je tabuľa North Pole, pozadí sa nachádza súhvezdie Veľkej Medvedice tak, ako je viditeľné 30 stupňov severne nad horizontom zo súostrovia Špicbergy.

Aj keď vytvorila na začiatku viacero variácií, jednotlivé kroky a kresby zosúladila s Máriom Gašparom či už názorovo, líniami tvaru a postavy polárnika aj pozadia. Ako hovorí – spokojný tvorca, spokojný klient. 

Celý článok si môžete prečítať TU.

Zdroj: Simona Gulisová, Forbes